ALCAR TEHNOLOGIE
Informații de bază despre jante

În cele mai multe cazuri, o persoană stă în mașină și nu se gândește la ceea ce ajută defapt automobilul să ruleze. Mai pe scurt, jantele sunt picioarele mașinii și sunt recunoscute drept cel mai important element în ceea ce privește ținuta mașinii. De3 exemplu, dacă piciorul uman stă puțin înclinat, ca urmare a unei accidentări, aceasta înseamnă o schimbare permanentă a întregii geometrii. La mașini e la fel. În special la autovehiculele care au probleme de acest gen pe o parte, apare pericolul unor defecțiuni la mașină și astfel un pericol real atât pentru șofer cât și pentru ceilalți participanți la trafic. 

Din acest motiv AEZ este dedicat obținerii celor mai înalte standarde calitative. Iar acestă promisiune nu se referă doar la aspectul legislativ, ci AEZ se mândrește cu faptul că reușește să depășească așteptările. “Made in Germany” nu este o frază de marketing – aceasta înseamnă cel mai înalt nivel calitativ și maximum de siguranță – testate și certificate!

wheelprofile_roCOMPONENTELE UNEI JANTE DIN ALIAJ
Rim Width - Lățimea jantei
reprezintă lățimea măsurată între cele două buze ale jantei. Se referă la lățimea nominală a jantei.

Offset (ET) - Deport
este distanța la care se găsește suprafața de montaj față de centrul jantei (vazută din lateral). Această măsurătoare este foarte importantă, deoarece determină poziționarea roții pe mașină. 

Bolt (Pitch) Circle Diameter / Bolt Hole Pattern - Diametrul cercului prezoanelor / Dispunerea prezoanelor
indică diametrul cercului pe care sunt dispuse prezoanele pe butucul roții și de câte prezoane are nevoie janta pentru fixare.

Centrebore Diameter - Diametrul găurii centrale
Pentru flexibilitate optimă, AEZ utilizează inele reductoare, astfel încât o jantă să poată avea mai multe diametre ale gaurii centrale (in functie de modelul masinii), pentru o singură gaură centrală.

Hump - Cocoașa
Când asupra roții acționează forțe laterale mari (de exemplu în timpul virajelor), cocoașa contribuie la menținerea anvelopei în poziția corectă, evitându-se astfel pierderi bruște de presiune. Există un numar mare de forme în care aceste cocoașe pot fi proiectate.

Rim flange - Buza jantei
buza jantei este marginea ramei îndoită spre exteior a unei jante. Acestă margine este necesară pentru ca plumbii utilizați la echilibrarea jantei să nu își poată schimba poziția sau să nu cadă. Plumbii pentru echilibrare pot fi prinși cu cleme dinspre exterior și se potrivesc cu forma acesteia.
 
Key wheel indicators - Indicatori principali pentru jante
de ex. 7.5Jx17H2

7.5....Lățimea nominală (lățimea jantei)
J.......Tipul buzei
17.....Diametrul nominal al jantei
H2.... Cocoașă dublă (design individual)

PRODUCȚIA JANTELOR DIN ALIAJ

JANTE MONOBLOC 
Când baza jantei și corpul jantei sunt create simultan, dintr-o singură bucată, rezultă o jantă mkonobloc. Producția unei jante poate ave loc prin procesul de turnare sau forjare. Janta monobloc reprezintă cel mai utilizat tip de jantă din aluminiu.

TURNAREA
Așa numita “turnare în matriță” este un proces aplicat pentru crearea jantelor. Acest proces de turnare se poate face în principiu prin “turnare gravitațională” și turnare “la presiune redusă”. În ambele cazuri, matrița va fi umplută cu aluminiu topit. După ce janta este turnată, forma va fi îndepărtată, iar janta va trece printr-un proces de finisare. O matriță originală este fabricată din oțel și poate fi utilizată pentru a crea între 50.000 și 80.000 de jante dintr-un anume design.

CREAREA MODELELOR
Istoria oricărei jante începe cu o idee de design.
Specificațiile designului unui produs este dezvoltat pentru a include o documentație completă despre informațiile de bază, performanțele optime ale designului și detaliile tehnice de construcție a jantei.

TESTUL DE STRES
Tensionări enorme, care în realitate nu sunt întâlnite nici o dată în utilizarea normală, sunt testate prin intermediul simulării computerizate ale modelelor 3D ale jantelor, în aceste teste fiind calculate valorile de uzură și stres la care poate fi supusă o jantă. Acest proces are loc în trei etape și creează baza transpunerii unui nou design în procesul de producție.

· Testul de uzură al jantei
· Stresul spițelor
· Testul final al jantei

Softul folosește culori diferite pentru evidențierea zonelor de stres: roșu pentru stres mare, verde pentru lipsa stresului.

Toate produsele AEZ sunt supuse unui stres enorm în timpul procesului de dezvoltare pentru a preveni riscul apariției unui accident. Aceasta înseamnă siguranță pentru șofer și asigură producția unor jante cu un nivel calitativ foarte înalt.

ALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZOALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZOALCAR AEZ DOTZ DEZENT ENZO








TESTUL TÜV
FIECARE jantă care poartă marca AEZ, DOTZ, DEZENT sau ENZO dispune, fără nici o îndoială, de certificare TÜV. Astfel, calitatea și siguranța sunt garantate. Cele mai importante Teste TÜV sunt:

· Testul de oboseală la îndoire
· Testul de rulare
· Testul de impact
· Testul de condus

În testele de circulație sunt simulate forțele laterale, acolo unde zonele curbate ale jantei sunt supuse stresului. Fiecare jantă din aliaj este fixată de bancul de probe cu un inel de strângere poziționat pe buza interioară a jantei și conectat pe planul de îmbinare a jantei cu o greutate poziționată excentric.

Testul de rulare
În cadrul acestui test, janta este verificată pentru stresul înregistrat în timpul rulării în linie dreaptă sau pe viraje.

Testul de impact
Testul simulează impactul jantei cu o piatră. Un ciocan este folosit, pentru lovirea unui braț și a supapei.

Testul de condus
Testul presupune testarea jantei pe fiecare vehicul de pe piață. Testul verifică și offset-ul (decalajul), anvelopele și eventualele modificări ale caroseriei.

JANTELE DIN ALIAJ SUNT UTILIZATE ȘI IARNA
Eficiența pe timp de iarnă (rezistența la sare și pietre) depinde foarte mult de calitatea și grosimea stratului de lac protector. În acest caz, AEZ aplică cel puțin trei straturi de lac protector de înaltă calitate, care sunt create și pentru a rezista condițiilor din timpul iernii. Este necesară obținerea compromisului ideal dintre grosimea acestui strat și elasticitatea stratului protector.
Cel mai exigent test este cu siguranță cel numit “Jaguar drop Test”. În acest caz, o piuliță de dimensiunea M8 este lăsată să cadă, de la o înălțime de 4m, printr-o țeavă, direct pe jantă, iar în punctul de impact lacul nu are nevoie să de crape.

PROTECȚIA LA SARE
Toate jantele AEZ trebuie să treacă Testul Împroșcării cu Sare. În acest test, finisajul exterior este zgâriat, janta este pusă într-un container din plastic, pentru circa 300 de ore, și împroșcată cu o soluție acidă. Testul demonstrează repede cât de bună este calitatea prelucrării, pentru că finisajul "înflorește" dacă lacul sau vopseaua au defecte sau sunt de slabă calitate.

LANȚURI DE ZĂPADĂ
În principiu, atunci când sunt montate corespunzător lanțurile nu reprezintă o problemă pentru jantele AEZ. În functie de autovehicul, AEZ are grijă să menționeze posibilitatea de montaj a lanțurilor în cadrul certificării TÜV.

CURĂȚAREA, ÎNTREȚINEREA ȘI DEPOZITAREA JANTELOR DIN ALIAJ
Pentru curățarea jantelor au fost concepute o serie de substanțe și materiale textile dedicate. Substanțele chimice agresive sau necunoscute nu trebuie folosite sub nici o formă deoarece pot degrada și aspectul, dar și modul în care jantele reacționează în timp la factorii externi. În timpul depozitării jantelor, de exemplu iarna, acestea trebuie întâi curățate și apoi depozitate într-un loc uscat.

REPARAREA JANTELOR DIN ALIAJ
Orice procesare postmecanică și / sau tratament termic sunt interzise. O astfel de jantă nu se mai încadrează în parametrii de testare și, atunci când este montată pe mașină duce la pierderea permisului de funcționare!
! ! ! Posesorul jantei pierde în acest caz toate drepturile și garanțiile! ! !


GAMA DE PRODUSE
COMPANIE
PRESA