Pasul 6: Jante si anvelope noi

Ce să iei în considerare când achiziționezi jante și anvelope

Pentru a începe primăvara cu dreptul ai nevoie doar de  jantele potrivite? Nu este chiar ușor, pentru că există o gamă largă de modele de jante și anvelope pe piață.

Și, pentru asta, jantele trebuie să se potrivească cu aspectul mașinii, dar și să îndeplinească toate cerințele tehnice legale în materie de siguranță.

Este cunoscut faptul că nu există o singură opțiune pentru o mașină. Dar care este soluția cea mai potrivită?
aez dotz dezent stahlrad configurator
 

Configuratorul 3D ALCAR


Doar 3 pași pentru a găsi jantele potrivite.
Alege marca mașinii, apoi modelul, și după aceea selectează specificațiile anvelopelor, găsește un partener și începe.

Here we go!
6.1.1_Konfigurator
 

Culoarea jantelor

 

Indiferent dacă sunt strălucitoare sau mate, netede sau în mai multe culori, cu dungi sau chiar puncte, ori jante cu finisare ceramică, cum ar fi Steam.forged de la AEZ - posibilitățile par infinite. În concluzie este mai rapid să întrebi care jante din aliaj se potrivesc cel mai bine pentru mașina ta.

Jantele negre scot în evidență culoare mașinii. Un roșu aprins sau un galben strălucitor, combinat cu o jantă de aliaj atrage cu siguranță atenția și reușește să impresioneze.

Ultima modă pentru culoarea jantelor este un model mat, din bronz sau grafit. Potrivire perfectă pentru orice model de mașină, pune în evidență designul roților și îmbunătățește contururile.

SFATUL EXPERTULUI: Proprietarii care vor ca mașinile lor să strălucească toată vara vor fi mai mult decât încântați de jantele lucioase. Acestea adaugă un aspect deosebit în lumina Soarelui de vară.
6.2.1_colors
 

Mărimea jantelor


Jantele din aliaj sunt disponibile cu dimensiuni între 13 și 30 de inch - unitatea inch descrie diametrul jantei. 1 inch este egal cu 25,4 milimetri.

O jantă mare iese mereu în evidență. Iar în condiții de asfalt uscat, jantele mai mari oferă și performanțe dinamice mai bune în viraje, prin urmare permit o creștere a plăcerii condusului.

NOTĂ: Înainte de a cumpăra jante din aliaj, noi, vă recomandăm să consultați VTA (omologarea de tip a mașinii), ECE sau configuratorul ALCAR. Fiecare mașină are cerințe tehnice specifice, care determină alegerea potrivită a jantelor.
6.3.1_size
 

Definirea termenilor: Bar

 

Presiunea aerului este exprimată în bari. Toate valorile nominale ale presiunii din anvelope se pot găsi în manualul mașinii, pe capacul rezervorului sau la portiera șoferului.

Nivelul presiunii aerului depinde de greutatea și sarcina de încărcare a mașinii. Dacă mașina este încărcată complet, presiunea aerului trebuie mărită.
6.4.1_bar
 

ALcar jante specifice pentru mașină

 Jantele dedicate anumitor mașini sunt dezvoltate pentru un anumit model. Când utilizați aceste jante nu sunt necesare inele de centrare pentru le monta. În majoritatea cazurilor, pot fi utilizate dispozitivele originale de prindere ale mașinii.

3D Configurator
6.5.1_car_specific
 

Simbolul DOT

 

DOT-ul se regăsește pe flancul anvelopelor. Codul imprimat indica printre altele data fabricării anvelopei. De exemplu numarul 33/15 reprezintă săptămâna 33 a anului 2015.

6.6.1_DOT
 

Offset (prescurtat ET)

 

Ofsset-ul reprezintă distanța dintre mijlocul jantei și suprafața de montare și este masurat în milimetri. Offset-ul este negativ când suprafața de montare este în spatele centrului imaginar al jantei, acest lucru ducând la creșterea lățimii jantelor, în timp ce o deplasare pozitivă presupune și o dimensiune redusă a lățimii jantelor.
6.7.1_ET
 

ECE

 

ECE este o abreviere pentru Comisia Economică Europeană și este vorba despre o omologare a cărei reprezentare grafică este litera E și un număr încercuit. Numărul reprezintă țara în care a fost aprobat produsul, de exemplu E1 pentru Germania.
O componentă care poartă acest marcaj garantează ca au fost efectuate toate testele necesare și au fost obținute aprobările aferente.
6.8.1_ece
 

Cocoașa

 

O cocoașă este denivelarea care împiedică anvelopa să se deplaseze pe jantă.
6.9.1_Hump
 

Carcasa 

Carcasa este structura portantă a unei anvelope. Este compusă din mai multe straturi de țesături încorporate în cauciuc, pentru a oferi rezistență și durabilitate acesteia. Valoarea TPI indică densitatea țesutului carcasei.

6.10.1_karkasse
 

PCD 

PCD descrie numărul și distanța dintre găurile de montare. Numărul de găuri determină numărul de șuruburi și piulițe necesare pentru a monta roata.
De exemplu 5 X 112, reprezintă 5 găuri dispuse pe un cerc cu diametrul de 112 mm.
6.11.1_Lochkreis
 

Butucul (butucul jantei)

 

Butucul este o componentă care ajută la centrarea și fixarea roții. Butucul formează legătura dintre roată, frână și arbore.







Image from Cschirp - Eigenes Werk, CC BY 3.0,  https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=11574467
6.12.1_Nabe
 

Capacul jantei


Este poziționat în centrul jantei și acoperă butucul. În afară de rolul de protecție pe care îl are, capacul este și un element decorativ, care în mod normal este imprimat cu sigla jantei sau cu marca acesteia.
6.13.1_Nabenkappe
 

Anvelope cu profil redus

 

Anvelopele cu un raport mai mic de 80% între inaltimea flancului și lățimea benzii de rulare sunt denumite anvelope cu profil mic.

6.14.1_Niederquerschnittsreifen
 

Dimensiunea anvelopelor

 

Mărimea anvelopelor constă în înălțimea,lățimea, precum și diamentrul jantei. Dimensinea necesară mașinii dumneavoastră se găsește în certificatul de omologare al mașinii, certificatul de înmatriculare sau pe certificatul producătorului anvelopei.

Dacă dimensiunea unei anvelope este de exemplu 245/40 R20, lățimea este de 245 mm, înălțimea 40% din lățimea de 245 și diametrul interior are 20 de inch.
6.15.1_reifengröße
 

tpms

 

Din noiembrie 2014, TPMS sau, mai precis, sistemul de monitorizare a presiunii din anvelope, este obligatoriu pentru fiecare mașină nouă. Sistemul avertizează șoferii cu privire la posibilele probleme de presiune, ceea ce sporește calitatea condusului și evită evenimentele nedorite. TPMS contribuie și la economisirea combustibilului.

Există două tipuri de TPMS - indirect si direct. În timp ce sistemul indirect utilizeaza senzorii ESP/ ABS existenți pe fuzeta mașinii, TPMS direct măsoară presiunea din roți cu ajutorul unor senzori instalați pe jante, ceea ce perminte măsurători mai precise și obținerea de rezultate în timp real.
6.16.1_TPMS
 

Convergența

 

Cunoscută și sub denumierea de TRACKING sau TOE, convergența este poziționarea roții din stânga în raport cu roata din dreapta. Unghiul de convergență are rolul de asigura paralelismul planurilor de rulare a roților directoare, dată fiind elasticitatea bucșelor de fixare a brațelor suspensiei. Ajustarea greșită este adesea motivul uzurii excesive a anvelopelor.

6.17.1_spur
 

SR3

 

Sistemul inovator de vopsire de înaltă calitate, Alcar SR3, garantează o protecție mărită pentru jante în timpul iernii. Acesta face ca jantele să arate perfect după zilele cu zăpadă, ploaie sau îngheț.
Chiar dacă aluminiul nu corodează la fel ca fierul sau oțelul, oxidarea duce foarte rapid la un rezultat inestetic.
De aceea sistemul de vopsire ALCAR SR3 consolidează "apărarea naturală" a jantelor împotriva sării de pe șosea și alți factori care ar putea deteriora janta.

SR înseamnă rezistență la sare ("Salt Resistant") în timp ce 3 reprezintă numărul de straturi aplicate pe suprafața jantei - stratul de grund, stratul de vopsea și stratul de finisare. Grundul este mereu o pulbere de vopsea neagra sau gri deschis, de duritate mare, aplicată electrostatic și apoi "coaptă" la 210 grade C timp de 45 de minute. Apoi este aplicat un strat de vopsea care necesită încă 40 de minute de uscare la 180 de grade. Pentru apărare suplimentară împotriva factorilor de mediu se aplică și un strat de lac transparent.
6.18.1_SR3
 

TÜV

 

TÜV (Asociația de inspecție tehnică) acordă simbolul GS, o marcă a calității și siguranței în deplasare. Asociația efectuează cu regularitate teste de siguranță, acordând o insignă TUV dacă toate testele au fost trecute. TUV inspectează de asemenea jantele înainte de producție (test de rezistență) și eliberează cerficatele care trebuie utilizate pentru mașină.
6.20.1_Tuev
 

Springmyride Life-Hack

Ușurează parcarea cu ajutorul unei mingi de tenis


Foloseste o minge de tenis pentru a parca mașina fără probleme în garaj. Doar fixează mingea de tenis cu o frânghie și apropie mașina de perete în timp ce altă persoană verifică distanța. Acum suspendă mingea de tavan, în așa fel încât atunci când mașina este în acel loc, mingea să atingă parbrizul.

De fiecare dată când mingea atinge parbrizul înseamnă că mașina este într-o poziție corectă.
Lifehack