când zvonurile devin realitate…
DD2.JZ are de toate - premieră mondială 
la salonul auto de la essen

așteptarea a luat sfârșit – la salonul auto de la essen Dotz a prezentat cel mai recent proiect, DD2.JZ, mai bine cunoscut de unii sub denumirea de “bestia”.

Tuning la cele mai înalte cote 
DOTZ a instalat un motor Toyota 2JZ GTE în venerabila carcasă a modelului BMW Z4 Coupé. Motorul twin turbo de 3 l a apărut cu mult înainte de vremea sa, chiar și în anii de acum dovedind un potențial enorm. 

Acest proiect extravagant a luat naștere odată cu apariția noilor generații BMW Z4 și Toyota Supra. DD2.JZ va debuta acum Salonul Auto de la Essen.

Scoate-l pe cel vechi. Și lasă “Bestia” să intre.
La începutul verii avea loc o operație de succes - compartimentul motor s-a golit pentru a face loc agregatului 2JZ GTE, care aducea și o creștere semnificativă de putere. Testul inițial s-a dovedit dificil – 610 CP care trebuiau struniți. “Prima pornire a motorului la centrul de testare ECU Performance a fost, de departe unul dintre cele mai impresionante momente, dar primul drive test a reușit să le eclipseze pe toate, deoarece a reușit să îmi aducă un flux mare de adrenalină,” spune Christian Haderer, managerul proiectului DD2 de la DOTZ. După terminarea cu succes a primelor teste, toți cei implicați erau vizibil ușurați. Expertul în motoare și modificarea motoarelor, Daniel Koltay, de la CEK: “Acest proiect este cu siguranță ieșit din comun. Provocările au fost extraordinare, dar am reușit să le finalizăm cu succes. Prin continuarea procesului de reglare fină, vom reuși să obținem maximum de la această mașină.” 

Frumusețea nu cunoaște regrete 
După completarea fazei tehnice, ne-am concentrat pe valorile interioare. Pentru poziția corectă la locul de muncă, în ceea ce privește postura ergonomică, au fost instalate scaune Bride VIOS II care au fost instalate pe șine construite special. Centura Takata cu 6 de prindere, de culoare verde, oferă poziția corectă și, cel mai important, rezistentă la accelerațiile laterale. Pentru a crea un factor de stare de bine în acest mediu de lucru extrem, toate ornamentele interioare au fost înlocuite cu Alcantara. Cu toate ornamentele lucrate de mână și ajustate de un tapițer, proiectul DOTZ oferă acum un mediu de lucru extraordinar de atractiv. “În timpul creării designului interior, termenul muncă sisifică a căpătat dintr-o dată o semnificație foarte reală pentru mine. Au fost necesare nenumărate mișcări ale mâinilor în spații foarte strâmte,” mai spune Christian Haderer.

Pantofii croiți perfect 
Ca și producător de jante, două lucruri vin natural atunci când vorbim despre DOTZ. Mai întâi, designul perfect. Iar apoi, soluțiile tehnice 100% aprobate din punct de vedere tehnic. Din combinarea celor două a rezultat un concept desăvârșit de jantă. De aceea, pentru proiectul DD2.JZ, ne-am străduit și mai mult ca să găsim soluția optimă. Adaptările pe care le-am avut în zona motorului și modificările tehnice aduse caroseriei, au necesitat din nou competențele și talentul lui Christian Haderer: janta cu un design perfect. Spițe concave și deschise au fost trăsăturile care au conturat caietul de sarcini pentru acest proiect. Rezultatul: DOTZ Misano Concept, o jantă forjată, concavă, din trei segmente, cu o adâncime maximă în perfectă concordanță cu mașina, și mai mult, din DOTZ Misano Concept a rezultat o jantă de tuning ajunsă la maturitate. Christian Haderer, designer șef la DOTZ explică: “Când construiești o jantă concavă, obiectivul principal este acela de a atinge adâncimea maximă.” Prin aplicarea unor finețuri tehnice, DOTZ a reușit să obțină “performanțe maxime”. Perechi de spițe subțiate la maximum, care, prin compoziția generală, amintesc de niște delicate diapazoane, un detaliu care face ca noul Misano să fie cu adevărat excepțional. DOTZ Misano în versiunea standard va fi disponibil din primăvara lui 2019 la retailerii de specialitate.

Fibră de carbon cu ceva aparte
Haina îl face pe om, sau cu alte cuvinte: designul face o mașină. Faza finală a conversiei lui DD2.JZ s-a concentrat pe hainele potrivite. În acest scop, Christian Haderer și Dominic Tiroch au găsit ceva foarte special. Un kit de caroserie lucrat manual, evazat, construit din fibră de carbon, de către SLEK Design oferă “Bestiei” imaginea exterioară pe măsura renumelui. Dar asta nu e tot: deoarece plusul necesar vine de la Knud Tiroch, un artist, colecționar și hotrodder de meserie. Expertul în airbrush a lucrat mulți ani pentru echipe de curse din Formula 1 și pentru celebrități din întreaga lume. Prin utilizarea unei tehnici de vopsire complexe, DD2.JZ a obținut tușele finale distinctive. “Cu adevărat unicat. Până în ziua de azi nu a mai existat o mașină vopsită așa,” spune Knud Tiroch într-o manieră foarte încrezătoare. 

Călătoria poate începe 
După terminarea noului proiect, „Bestia” DOTZ va începe să călătorească. Lansarea oficială va fi la premiera mondială de la Essen. După o pauză scurtă pe timpul iernii, DD2.JZ va fi expus la saloanele internaționale de automobile și tuning din 2019. Toți fanii vor putea găsi o listă completă a evenimentelor respective pe blogul proiectului: DOTZ DD2.JZ

Un punct de vedere cinematografic 
În primăvara 2019 DOTZ va prezenta proiectul pentru filmul cu DD2.JZ unei audiențe internaționale, în plină acțiune și, desigur, la limita posibilităților fizice. 

Multe mulțumiri partenerilor noștri din proiectul DD2.JZ: 
Din moment ce un astfel de proiect de dimensiuni atât de mari nu poate fi realizat într-o clipă, DOTZ este bucuros să prezinte câțiva parteneri importanți.

Multe mulțumiri pentru:
CEK – Custom Engineering Koltay este o companie tânără din Austria, care se concentrează pe produse custom precum sistemele de evacuare, creșterea performanțelor și pachete complete de tuning pentru automobile de stradă și de curse. Proiectul DOTZ l-a avut pe Daniel Koltay ca doctor pentru “operația pe cord deschis”, motorul, unde a fost responsabil cu reglajele fine.

RP-Tools.at, a oferit DOTZ tot echipamentul de service. Proiectul poate fi realizat doar prin utilizarea unui elevator, a unei truse complete cu unelte, o macara motorizată, aparate de sudură și sablare precum și o gamă extinsă de alte mici componente.

Jos, Jos – Doar ca roțile să se strecoare ușor sub aripile mașinii, băieții de la Lowrider.at, specialistul austriac în suspensii, a fost imediat de acord să ofere suport proiectului DOTZ cu sistemul Airride de la producătorul premium din SUA, Air Lift Performance, iar Lowrider.at nu a furnizat doar piesele ci și cunoștințele pentru implementare și instalarea perfectă.

K-Sport Germany este dedicat fabricării sistemelor puternice de frânare precum și arcuri de înaltă calitate și suspensii pneumatice pentru aproape toate modelele. Pentru mașina de drift DD2.JZ, sistemul de frânare K-Sport cu 6 pistoane care include etrieri monobloc forjați, oferă puterea necesară de oprire. Pentru ca “Bestia” să poată executa un drift perfect în orice moment, băieții de la K-Sport Germania au montat și o frână de mână hidraulică.

Hotrod Hangar/DTR-Spezial – Knud și Dominic Tiroch, artiști, colecționari și hotrodderi de meserie, au tradus designul în tehnologia airbrush-ului, obținând o imagine unică într-o combinație de carbon, luciu, efect holografic și dungi verde TAKATA . Ca și delimitare vizuală, o tușă finală a fost vopseaua roșie. Rezultatul unifică puterea, estetica, inovația și ingineria în completă armonie.

Spies Hecker, una dintre mărcile internaționale de vopseluri pentru retușuri de la Axalta Coating Systems, dezvoltă soluții inovatoare, care facilitează activitatea din vopsitorii și fac procesul de lucru mai eficient. Prin utilizarea unor sisteme complete de produse de înaltă calitate, grija orientată către client și training-ul specializat, Spies Hecker a reprezentat un partener puternic al acestei industrii de peste 135 de ani. Vopselele înalt tehnologizate pentru automobile înfrumusețează și protejează “Bestia”.


DD2JZ 224x130 (1)DD2JZ 224x130 (2)DD2JZ 224x130 (3)
 






DD2JZ 224x130 (4)DD2JZ 224x130 (5)DD2JZ 224x130 (6)