DOTZ Misano Concept
ce poate face un mic studiu de design pentru jante...

“De obicei, cele mai bune idei apar retrospectiv,” spune designerul șef DOTZ Christian Haderer despre proiectul DOTZ pe care tocmai l-au finalizat, DD2.JZ. A trecut mai bine de un an și jumătate de când i-a venit prima idee, și de când DOTZ Misano Concept fiind inițial doar un studiu de design pentru jante. 

Inițial au fost doar câteva linii pe o bucată de hârtie, dar erau speciale. “Dintr-o dată, mi-a venit ideea să creez o jantă pentru o mașină excepțională,” mai spune Haderer. Așa că un lucru a dus la altul, și într-o clipă s-a născut un adevărat concept, sau măcar liniile generale ale unuia. Acum, producătorul de jante trebuia să așeze pe hârtie o idee mai puțin obișnuită pe care să o contureze până la ultimul detaliu și să-i coopteze pe toți cei implicați. Țelul era clar: crearea jantei perfecte pentru un proiect de mașină cum nu ai era alta. Rezultatul, DOTZ Misano Concept, este impresionant, deoarece în timpul modificărilor pentru proiectul DOTZ DD2.JZ a început să prindă contur o altă idee, adică realizarea studiului pentru jantă. DOTZ Misano Concept a devenit o jantă pentru tuning în versiune de stradă – DOTZ Misano.

Concept înseamnă personalizat 
La început au fost designul și întrebarea despre cea mai bună asortare vizuală cu mașina BMW Z4 modificată. Decizia s-a luat pentru o jantă din trei segmente cu un design cu spițe încrucișate. Următorul pas a presupus trecerea în revistă a tuturor parametrilor tehnici cum ar fi sistemul de frânare, marginile contraaripilor, spațiul din interiorul contraaripilor – cuvintele cheie în acest caz fiind brațele suspensiilor și amortizoarele. Spațiul, sau în termeni tehnici, “spațiul de instalare” definește lățimea maximă și offset-ul noilor jante, și să nu uităm, anvelopele care vor fi utilizate. Christian Haderer evidențiază: “Optimizarea greutății a fost, desigur, ideea călăuzitoare, și din acest motiv designul a fost modificat în câteva etape. La final, rezultatul a fost unul pozitiv deoarece designul caroseriei lățite necesită o jantă cu o buză masivă și adâncă și astfel am reușit să obținem un mix perfect între design și tendințe – maximum concav.”

Premieră mondială la Salonul Auto de la Essen 
“Bestia”, așa cum este poreclită mașina, și-a celebrat premiera mondială, împreună cu DOTZ Misano în versiunea de stradă, la Salonul Auto de la Essen din 2018. Numărul mare de vizitatori de la standul DOTZ a fost o confirmare pentru Christian Haderer și proiectul DD2.JZ. “Este un sentiment minunat atunci când vezi ochii larg deschiși ai vizitatorilor atunci când văd mașina de aproape, pentru prima dată ,” concluzionează Christian Haderer.

DOTZ DD2.JZ – un automobil proiect cu adevărat unic 
O comparație dintre tehnologiile noi și cele vechi – marcând lansarea noului BMW Z4 și Toyota Supra de la finalul lui 2018, a fost de fapt unul dintre scopurile acestui proiect. DOTZ echipează caroseria venerabilă a unui BMW Z4 decapotabil cu un motor 2JZ GTE Toyota. Motorul twin turbo de 3 l a apărut cu mult înaintea vremurilor sale, și chiar și acum dovedește un potențial enorm. Instalat original în Toyota Supra MK4 și Toyota Aristo, această uzină a reușit să își arate mușchii mai mult când era turată. De aceea, DOTZ a decis să aducă această mașină mai aproape de limitele sale reale.

Cifre și Date: DOTZ Misano Concept
Dimensiuni: FA: 9x19″, ET 50, 235/35 R19, RA: 10.5x19″, ET – 15, 275/30 R19
Finisare: buze exterioare Radinox, finisare high gloss, buze interior aluminiu, stea din aluminiu forjată și frezată: luciu gunmetal
Arhitectură: forjată, 3 segmente, prindere cu 5 găuri
Preț: Nu este de vânzare - jantă concept care stă la baza modelului DOTZ Misano

dotz alufelge alcar aezDotz Misano 224x130 (2)